case

InQuest

Laptop Screenshot

Services

  • Branding
  • UX & Visual design
  • Website ontwikkeling
  • Technische koppelingen
  • Online marketing

Techniek

  • Craft CMS
  • Vue.js
  • Laravel

InQuest, onderdeel van Actos Groep, is al jarenlang klant van ons. De detacheringsorganisatie in de inkoop & supply chain heeft haar eerste website bij ons laten maken. Dat is echter al jaren geleden. De organisatie heeft afgelopen jaar een moderne slag gemaakt. Passend daarbij hebben wij voor InQuest een nieuwe branding ontwikkeld. De huisstijl is opgefrist en de website is in een nieuw jasje gestoken.

Nieuw logo

Branding

Nieuw logo

Fotografie

Content creation

Fotografie

De behoefte aan een nieuwe website en opgefriste uitstraling naar buiten was het sterkst. Tijdens het ontwerpproces kwamen wij er al snel achter dat het logo van InQuest niet bij de nieuwe uitstraling zou passen. Tijd voor vernieuwing! Een ingrijpend advies, waar de klant zich gelukkig helemaal in kon vinden. Met een paar fijne tweaks kan het logo nu weer jaren mee. De look & feel van InQuest blijft in de basis herkenbaar. De blauwe kleuren en de rode accenten zijn gebleven, maar op frisse manier teruggekeerd. Dit zorgt voor herkenning bij de doelgroep.

Detachering is mensenwerk. InQuest hanteert een persoonlijke benadering bij zowel opdrachtgevers als kandidaten. Een belangrijk doel van de nieuwe website is dat dit duidelijk naar voren komt. Ons content creatie team heeft hiervoor een aantal dagen gefotografeerd en gefilmd op kantoor bij InQuest. Deze beelden zijn verwerkt in de nieuwe website en op de socialmedia-kanalen van de detacheringsorganisatie. De mensen achter InQuest krijgen hierdoor een gezicht en zijn persoonlijk benaderbaar.

Tijdens de co-creatie met InQuest hebben we gekeken naar de belangrijkste aspecten binnen de bedrijfsvoering. Op basis daarvan en in combinatie met een analyse van het zoekverkeer hebben we een nieuwe indeling van de website gemaakt. Overbodige pagina’s zijn geschrapt en pagina’s met weinig content zijn samengevoegd. In marketingtermen noemen we dat content pruning. Uiteindelijk heeft de website hierdoor minder pagina’s, maar wel meer verkeer.

Mensen die solliciteren via de website komen automatisch in het CRM-systeem van InQuest. Dit hebben wij mogelijk gemaakt door een koppeling te ontwikkelen tussen Craft CMS en recruitment software van Carerix. Dit gaat volledig geautomatiseerd. Er hoeven dus geen gegevens meer handmatig geïmporteerd en geëxporteerd te worden. Hierdoor heeft InQuest al hun kandidaten direct in één overzicht.

Naast een koppeling met Carerix hebben wij ook een technische koppeling ontwikkeld met de e-mailmarketing software van Spotler. InQuest houdt werkzoekende inkopers per e-mail op de hoogte van nieuwe opdrachten en vacatures. Dankzij de koppeling worden de geselecteerde vacatures van de website automatisch in het e-mailtemplate geladen. Dit maakt het versturen van vacature nieuwsbrieven een stuk eenvoudiger en sneller.

Neem contact op

Kennismaken?

Wij delen graag onze inzichten en ervaringen over nieuwe digitale trends binnen design, tech & marketing