Livestream haalt €1.730 op voor Save the Children

Webtraders organiseerde op 14 december een interactieve livestream om geld op te halen voor Save the Children. Gehuld in foute kersttrui zamelde de medewerkers van het Haagse bureau €1.730 in voor kinderen in nood.

De Foute Kersthelden actie trok veel bekijks. Aan het einde van de dag stond de teller van de livestream op bijna 1800 views. Via een interactief dashboard kon je acties voor de medewerkers triggeren en donaties achterlaten. Confetti kanonnen, kaarsjes, kerstballen en ontelbaar veel glühweintjes, zijn gedoneerd. Bedrijven konden hun logo plaatsen tegen een donatie van €100. Deze werd gedurende livestream getoond.

"Een groot feest!"

Een vrije donatie met een speciaal verzoek was ook mogelijk. “We hebben de riverdance gedaan en de polonaise gelopen. Het was een groot feest! We houden deze traditie er zeker in”, aldus Arnoud van Dorp oprichter van Webtraders.

livestream foute kersthelden

Niet alleen online trok Webtraders de aandacht. Verschillende bedrijven, relaties en bekenden kwamen een kijkje nemen en een glühweintje drinken bij Webtraders. Hart van Nederland wijdde een item aan de Foute Kersthelden actie van Webtraders. Ambassadeur van Save the Children, Eric Bouwman, sloot zijn ronde bezoeken aan Foute Kersttruiendag-activiteiten af bij Webtraders.

Over Foute Kersttruiendag

Op vrijdag 14 december was het in Nederland Foute Kersttruiendag van Save the Children. Landelijk zamelde mensen geld in voor kinderen in nood. De opbrengst wordt door Save the Children besteed aan eten, onderdak, dekens, warme kleding en bescherming van kinderen in nood, bijvoorbeeld in Jemen, Syrië, Sulawesi en Zuid-Soedan.